lauantai 2. maaliskuuta 2013

How many bags do you want?

Jebou! Eka viikko alakaa olemaan aikalailla takana päin, ja heti alakuun on pakko sanoa, etten kadu pätkääkään blogin nimeäni; Suomijunttina maailmalla :D On tässä niin paljo sattunu ja tapahtunu kaikkea. Ja otsikon nimikin viittaa erääseen hauskaan sattumaan kauppareissulla keskiviikkona. Kerron tuosta myöhemmin.

Tässä näkymää minun kämpän ikkunasta :)
Voi kamala, mistähän tuota alottais ees tämän kirjottamisen? No alotellaanpa vaikka tästä. Tämä minun kämppä tosiaan on tämmönen kaheksan hengen asuntola. Tässä assuu minun lisäksi yks bulgarialainen, kaks skottia, yks ukrainalainen, yks virolainen ja kahteen en oo saanu silleen vielä kontaktia/sosialisoitunu niitten kans, että tietäsin mistä ne on. Hyvin kansainvälinen kämppä siis, mutta eipä tuo haittaa :) Oon saanu selätettyä sentään tämän kynnyksen ja ollu näiden kans ryyppäämässä ja tutustunu näihin! JEE! :)

Vieläkää en oo kunnolla tottunu täällä näihin asioihin, kuten hanoihin, narusta käynnistyviin suihkuihin, väärinpäin aukeaviin oviin (törmään niihin AINA! :D). Suosittelen kaikkia kattomaan sen Ismo Leikolan videon "Englanti on kehitysmaa", jossa hän huumorisävytteisesti manaa samoja asioita, joita minäkin tässä manailen. Ja tuo liikenne on jottai kaoottista: ainahi minä ja Marru ollaan aina "kääk" ku ylitetään tietä ja linja-autot ajelee ehkä 20 sentin päässä suojatiestä ja säikytään noita busseja jatkuvasti, ku niitä kulkee kirjaimellisesti 24/7. Muuten ihan hyvin menee, eikä nuo pienet asiat oo aiheuttaneet semmosta ylitsepääsemätöntä kulttuurishokkia, vielä :DD

Arvatkaa, oliko hyvvää??? :)
Tämä viikko on tosiaan eletty "turistielämää" ja ihan lomailun kannalta vaan otettu. Päivittäin on pyöritty kaupungilla tutustuen siihen, ja joo, melkeinpä päivittäin on tullu myös juopoteltua :D On tullu kierrettyä ihkaoikeat kasinot, "halvat intialaiset ravintolat" (joo, me luultiin, että se on halpa mutta laskua tuli n. 20 puntaa/naama)... Mutta ruoka oli hyvvää, nii mitäpä tuo haittaa, ihan mielelläni maksoin tuon summan! :) Niin, ja kasinolta voitin 30 puntaa pelistä, jota en oo KOSKAAN ENNEN ees pelannu! Tuuri vaikuttaa kääntyneen ;)

Viikkoon on mahtunu jo kaks makunystyröitä hemmottelevaa kokemusta; löysin maidon, joka vastaa suomalaista kevytmaitoa, jota minä koto-suomessa juon sen 8 litraa viikossa ehkä... Sama tahti on alakany nyt täälläki :D Mutta vielä parempi löydös oli kahvinkeitin, jonka epäröimättä päätin ostaa. Nyt saan vihdoin keiteltyä ihkaoikeaa, hyvvää ja PARASTA suomalaista kahvia ja omnomomnom <3 Hyvästi paskalta maistuva pikakahvi, jota jaksoin juua kolome päivää. Että kotosuomen asukit, laittakaahan paketteja tulemaan tänne päin vain! ;)

Nämä portaat oli jottai superhienoa! :)
Tämä kaupunki on oikeasti tosi hieno, mukavan vanhanaikanen ja sopivan kokonen, näin suomijuntille :D Mukavaa ollu vaan kierrellä "päivät pitkät" kaupungilla ja oleilla, miettimättä mittää. Joku päivä pitäs oikeasti ottaa kunnolla aikaa ja lähte kiertelemään nuihin mukavan isoihin ostoskeskuksiin ja shopailla ne tyhjiksi. Nyt päästään sitte näihin jäätymisiin kielen osalta, ja otsikon nimeen :D Olisko se ollu keskiviikko, ku käytiin kaupassa ja kassa kysyy "lievällä skottiaksenttienglannilla" how many bags do you want? :D Minä JÄÄDYIN täysin ja olin vaan "yea, I want bags"... Olihan meillä Marrun kans ulkona hauskaa, ku minä tajusin sen vasta siellä, että se kysy noin, eikä "Do you need bags". Hoivoi! Mutta päivä päivältä ymmärrän kieltä paremmin ja ennää ei tuommoset yksinkertaset kysymykset tuota ongelmaa, eilen onnistuin ostamaan röökiäkin vaivatta!! :) Joka tosin täällä on ihan sairaan kallista... Melkein 8 euroa toppa, josta Suomessa maksan 4.80, että jippii vaan! :/

Joo, tulihan tuota tekstiä taas. Tännään ois tarkotus olla sitte meillä tämän meijän lomaviikon lopettajaiset :D So we are gonna party tonight! :) Ens viikolla onkin sitte jo "tosi kysseessä", ku alakaa koululla orientaatioviikko harjotteluun liittyen. Voihan kääk, mutta kyllä sitä selevitään!! :D

Tämmöstä kaikenlaista mukavaa mahtunu ekaan viikkoon, pallailen taas asiaan, ku kirjottamisen aihetta löytyy! :) Keep in touch Finnish guys,

- Janne

3 kommenttia:

  1. Oi olipas kiva postaus ja olipas mukava lukea ulkomaankuulumisiasi! Jatkappas samaa kirjoittelua aktiivisesti, minä ryhdyn seuraamaan ja haaveilemaan täällä v*tun kylmässä suomessa ;) Kuvia vaa enempi!

    VastaaPoista
  2. Laitas tänne näkösälle se, et blogin lukijaks voi ryhtyä ! :)

    VastaaPoista
  3. Kiitti! :) Ainoa haittapuoli tuossa on, etten ossaa laittaa tuota lukijahommelia päälle :'DD

    VastaaPoista