tiistai 26. helmikuuta 2013

Ekat päivät ja tunnelmia

Jebou, matkan teko alkoi lauantaina, ku lähettiin Pudishuudeilta ajelemaan siinä 5 aikaan iltapäivästä. Kierreltiin siinä vielä sukulaisia ja Ouluunhan se matka sitte jatku, jossa treffattiin Nikon kanssa ja ei kun yöjunalla kohti Helsinkiä. Sanotaanko näin, että tuo yöjunalla matkustaminen oli varmaan raastavinta koskaan muutenkin stressaavan viikon jälkeen. Mutta rattosastihan tuo aika aluksi meni ravintolavaunussa istuskellen ja paria lonkero nautiskellen :DD Nukuin ehkä lauantai-sunnuntai välisenä yönä tunnin, joten arvata saatatte, että olin aika puhki.

Helsingissä oltiin aamulla 7 aikaan, jossa Marrun isä ja Marru oli meitä vastassa ja lähettiin lentokentälle. Täällä alko HETI ongelmat, ku itsepalvelu-check-init ei suostuneet muka lukemaan minun henkilökorttia, joten meijän piti tehä check in siis kassalla. Paskoja laitteita siis. Sitte aloin kriiseilemään omista matkatavaroistani,  ja haikein mielin kattelin, ku se laukku lähti liukuhihnaa pitkin vain pois. Oikeasti ajattelin, entä jos en koskaan enää nää tavaroitani? :D Nojoo, kaikki ok ja tavarat on messissä, joten kriisi oli turha! :)

Lennot menikin sitte Ruotsin ja Norjan kautta. Ruotsissa, Tukholmassa oli pitkä välilasku, että oli aikaa juua kahvit ihan rauhassa ja "huoahtaa". Toisin kuin Norjassa. Saman tien, ku kone laskeutu meijän piti juosta uuteen konneeseen, vaikka luultiin, että meillä ois siinäkin semmonen 1½ tunnin ootus... Mutta aikaa olikin vain 15 minuuttia, että jee, vähän jos tuli kiire! Ja kiirettähän ei yhtään auttanut erittäin kärttyisellä päällä oleva virkailija... Ei se meijän vika oo, jos lento saapuu siihen aikaan ja uus lähtee saman tien? ;D Ja minusta tuntuu vieläkin, ettei korvat oo kunnolla auenneet, ku meni niin lukkoon siitä lentämisestä :D Noo, jospa nuo joskus vuonna 2015 ois auenneet, että kuuliskin kunnolla taas jotain. Kokonaisuutenaan minun matkan teko otti 22 tuntia yhteen putkeen niin autolla, junalla kuin lentokoneellakin. Jos joku sanoo matkustusta helepoksi, väitän vastaan! :D

Suomessa luvattiin, että Aberdeenissä on lentokentällä vastassa tämän koulun kv-koordinaattori. Tultiin kentälle ja palloiltiin siinä, mutta ketään ei näy ei kuulu, joten alettiin sitte jo puhumaan, että eikai tuo auta ku taksi ottaa kämpillemme. Mutta onneksi ei otettu, vaan maltettiin oottaa vielä 5 min, puolen tunnin päästä saapumisestamme saimme kuin saimmekin ihmisiä vastaan, jotka kuljetti meijät kämpille tavaroine päivine. Tosi avuliaita ihmisiä ja arvostetaan kyllä sitä, että omana vapaapäivänään ottivat niin paljo aikaa opastessaan ja auttaessaan meitä täällä :) Käyttivät syömässä, kaupassa jne. Suuret kiitokset!

Perille omille kämpillemme tultiin siinä iltapäivästä sunnuntaina. Täytyy myöntää, että aluksi järkytyin tästä kämpästä. Tämä on niin pieni ja maksan tästä yli 400 euroa kuussa? Ei Suomessa riistetä tälleen... Noo, jospa tähän tottuu ihan kunnolla. Lisäksi nuo hanat ja vessat ja suihkut. Mikä ihmeen järki on, että kuuma vesi ja kylmä vesi tullee eri hanoista??? Ja suihku käynnistetään vetämällä NARUSTA ja "eteisestä" sitte juostaan sen suihkun alle, kun se on siitä narusta käynnistetty. Voi luoja xD

Olin ekana iltana NIIN väsyny tuosta matkustamisesta ja yhen tunnin yöunista, että pistin nukkumaan jo 10 maissa illalla. Ja en muista, millon nukkuminen ois tuntunu niin hyvältä viimeksi!! :D Vaikkakin vähän ärsyttää, ku minun kämpän ikkuna on tuonne vilkkaalle tielle päin ja autojen äänet kuuluu liiaksi sisään. Ja sitte vielä tuo junarata tuossa ikkunan alla. Not good :/ Heräilen aina sillon tällön nuihin ääniin... No, mulla on kolmisen kuukautta aikaa tottua nuihin auton ääniin ja korvatulpat on keksitty! :D

Eilen maanantaina sitte tutustuttiin kaupunkiin ihan kunnolla. Käytiin kahvilla, syömässä jne. Olin kahvilassa ihan "tuitui in lööv" semmoseen ihanan pikkuseen kannuun, jossa maito tarjottiin kahviin :)) Haluan jakaa ilon kanssanne ja laittaa kuvan siitä teille. Ja saattaapa olla, että otan tuommosen kotiinkin :)) Ja se ruoka oli jottai taivaallista. En oo IKINÄ syöny niin hyviä lihapullia... Omnomnom, vois joskus syyä toistekin niitä :)) Sitte illalla päätettiin lähteä tsekkaamaan Aberdeenin yöelämä yhessä uuen ystävämme, espanjalaisen Alvaron, kanssa. Täytyy myöntää rehellisesti, että ei oikein täällä tuo yöelämä oo niinku Suomessa. Muuten on ihan ok, mutta se musiikki on SAIRAAN ISOLLA, että saa oikeasi huutaa kaverin korvaan, että kuulee mitä puhutaan. Mutta noo, kaippa tuohon tottuu, vaikkakin korvat pauhaa vieläkin. Mutta sitte ne hinnat. Voi luoja. Kalja: 1 punta, vodka pepsillä 75 penniä... :D Suomessa nuista saa pulittaa hunajaa. Marrun puolesta harmittaa, ku se joutu maksamaan hunajaa yhestä siideristä :/

Tuntuu tosiaan kyllä, että kyllähän tänne kottiutu aika äkkiä. Kaupunki on kiva ja ihmiset ystävällisiä. Kuuluukohan se niiden kulttuuriin, että ovat niin ystävällisiä. Vissiin joo :D Kämppäkin alakaa olemaan jo minun näkönen, eli kaoottinen :DD Hahahaha :D

Eipä mulla nyt muuta. Paljo on näkkyy jo mahtunu kahteen ensimmäiseen päivään, ku tekstistä tuli näinkin pitkä... Jee :D

Palaillaanhan asialle taas, kuhan jottai kirjottamisen arvosta löytyy!

- Janne